Första dagen som SpIL3a

Så var första skoldagen avklarad. SpIL3. Känns konstigt att vara störst på skolan, man söker liksom hela tiden efter 91orna, men dom finns ju inte där längre. Istället finns en massa nya ansikten som man inte känner igen, 94or. Men jag tror ändå det kommer bli bra, man växer nog liksom in i det, blir van det. Sen är det ju kul med lite nytt folk också, även om man inte kommer att ha så mycket med dom att göra.
Skoldagen var väldigt chill, hade några få lektioner där vi i princip bara pratade om vad kurserna ska innehålla och sådär. Så som det brukar vara i princip hela första veckan. Det är det jag tycker är drygast, det går bra när man väl kommit igång, men dom här första veckorna när det ska planeras och grejas, det är bara jobbigt.
Efter skolan var det dags för första körlektionen. (!!!) Var typ asnervös innan. Egentligen är det ju inte speciellt mycket att vara nervös över, man har ju liksom kört bil ett antal gånger förut. Men första gången med någon annan än mamma och pappa bredvid sig, och dessutom en ny bil, ja nervös är minst sagt vad jag var. Men det gick ändå helt okej, och nervositeten försvann ändå relativt snabbt. Förhoppningsvis kommer det gå bra i fortsättningen och körkortet inte är allt för långt borta, även fast det är typ 3 månader tills jag blir 18.
Annars idag så har jag tvättat, pluggat körkortsteori (faser) och varit och tittat på j-18 som spelade träningsmatch mot Björklöven. For när det var inte riktigt 10min kvar, och då ledde Modo med 5-0.
Har påbörjat en fas nu, men orkar inte göra klart den. Klockan står på kvart i 7 imorrn bitti, första hockeygym för det här året. Så nu blir det sängen. Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0