i want to see an end to this

Första riktiga skoldagen idag, igår räknar jag inte riktigt, eftersom det var första dagen och vi knappt gjorde något vettigt alls. Började med hockeygym imorse, det var ganska jobbigt att kliva upp, men det är bara att vänja sig. Efter det blev det lektioner; samhällskunskap, geografi och svenska. Egentligen har vi projektarbete på onsdagar sista timmen, men vi har inte börjat med det än, så vi hade inte det idag. Istället blev det upp på valla och körkortsteori. Det är faktiskt intressant, även om det känns som hur mycket som helst att lära sig. Men nu när man har kört så pass mycket, så känner man som igen det mesta, och man kan tillämpa det när man själv är ute i trafiken, både som förare och när man åker med andra, så det gör det hela mer intressant och lättare att lära sig och ta in. Det känns riktigt inspirerande att hålla på med nu, även om jag misstänker att det kommer att bli rätt tufft när det börjar bli skolarbeten som ska göras också, därför det är bra att försöka få så mycket som möjligt gjort innan dess. 
Annars så var det också träning ikväll, gick helt okej.

Imorgon väntar vanlig skoldag, från 8.10 till 15, sen blir det gärnet hem för käk och sen är det träning 16.30, löpning efter det och sen lagfoto. Man lär ju se sådär lagomt fräsch och fin ut på det kortet, men aja, bara göra det bästa av situationen, gilla lääget liksom. 

Nej, nu ska jag lägga mig och läsa lite i körkortsboken, sen är det dags att sova.  

Det känns så himla konstigt, känslorna förändras från i princip en minut till nästa, dom åker som bergochdal bana i mitt huvud och i min kropp. Jag vet inte vad jag vill, allting känns så kluvet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0