åska

Vilket väder det är ute nu alltså. Eller inte just precis nu, men tidigare idag och igårkväll. Regnet har vräääkt ner och det har blixtrat och dundrat om vartannat. Lite läskigt faktiskt. Igårkväll skakade hela huset där det dundrade, ingen skön känsla direkt.. Ett hus en bit utanför åsele brann ner igår också, usch så hemskt. Killen som bor där, eller bodde kanske jag ska säga, befann sig i huset när blixten slog ner. Tydligen hade han vaknat av att fönsterna smällde sönder. Tänk er vilken panik man skulle få, det går nog knappt att föreställa sig. Precis hela huset brann ner också, galet.

Fotbollsträningen ikväll blev inställd tidigare pga av vädret, men nu är det uppehåll och bra, så jag och Karin tänkte dra iväg och träna med herrarna istället, om dom nu inte också har ställt in, det vore sugit..

Annars så händer det inte speciellt mycket om dagarna nu, jag har sommarlov helt enkelt, inte helt fel det heller måste jag säga :) eller jo, jag var hos tandläkarn i måndags och det var inga fel där inte, välskött och fint! Men poängen jag ville komma fram till var att min tandhygenist då sa, "ja då kallar jag dig igen då om 1 1/2 år, vilket då blir sista gången som du får komma gratis". Tänk, jag får bara gå till tandläkarn en gång till, sen måste jag paya! Visst, det är 1 1/2 år kvar tills dess, men ändå. Bara det att jag bara har en gång kvar hos tandläkarn innan jag måste betala, ja det fick mig att känna mig gammal..

Nej, nu ska jag gå och göra mig redo för träning, höörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0