vandring

Om man ska vara sådär negativ, så var det en totalt ovärd dag, faktiskt. Men om man ska tänka positivt så var det ju fint väder och vi fick oss en riktigt bra promenad och var allmänt duktiga.
Dagen började med bussfärd ut till Köpmanholmen (typ) och där runt 09.15 började promenaden. Vi gick i ungefär 1h 15min i skogen, i uppförsbackar och nedförsbackar, över stenar, rötter och löv. Väldig skaderisk egentligen, med tanke på hur hala stenarna och rötterna var, men vi klarade oss utan kvaddar och skador. I vilket fall så kom vi då fram till en typ vik. Det var väldigt vackert där faktiskt. Där stannade vi och fikade och gjorde typ ingenting i ca 1h 45min. Det var riktigt drygt efter ett tag. Sen fortsatte våran vandring i ungefär 45min till på  samma vis, innan vi var framme vid vårat slutmål. Nu var klockan alltså 13 och bussarna som skulle hämta oss skulle inte komma förrän 14. Så vi satt alltså och gjorde absolut ingenting i ytterligare en timme, ganska halvdrygt om man säger så. Tillslut kom iaf bussarna och vi åkte tillbaka till skolan. Kom hem till läggan ungefär kvart i 3.
Så ja, det var dagen, då kan ni ju avgöra själva om det var värt eller inte.


Bilderna är från där vi satt och fikade, som sagt ganska vackert faktiskt.


(Karin)

Lite schtekning hann vi med också, även om vinden gjorde att det inte var alltför varmt.

Nej, nu ska jag gå och göra nån nytta. Typ lägga mig framför tvn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0