busy weekend

Tillbaka i Övik efter en rolig och händelserik helg hemma i Åsele.

Körde tillbaka efter träningen i fredags och väl hemma blev det bara tv och dator innan sängen.
Lördag var det fullt upp hela dagen. Började med att vi for på invigningen av den nya, kommer inte ihåg vad det hette, men typ ungdomsgårds nånting som ska va på kansliet eller klubbstugan kanske den heter numera. I vilket fall så var det full fart där, ungarna sprang omkring och gjorde alla möjliga olika aktiviteter och lekar. Själv gick jag runt och pratade med folk, lyssnade på livemusik och gjorde en tipsslinga, vilken jag, Karin och pappa förövrigt spikade. Vi var dessutom dom enda som gjorde det, så det var lite pinsamt..
Efter detta blev det hem för att byta om för att sedan åka ut till golfbanan. Var väldigt länge sedan man var där. Det var nämligen dags för avslutning med fotbollslaget. Först blev det lite golf; rangen, lilla banan och puttning, där jag, Karin och Therese fick leka instruktörer. Många skratt blev det kan jag lova! Efter det blev det trerätters; fisksoppa och ett otroligt gott bröd till förrätt, dubbelmarinerad fläskfilé med stekt potatis/potatisgratäng och beasås&rödvinssås till huvudrätt och äppelkaka med vaniljsås till efterrätt. Allt smakade super! Till detta tillkom också mängder med skratt, sammantaget en MYCKET trevlig kväll, så tack alla brudar! :)
När vi kom hem från golfbanan blev det film med Therese och senare också Anna. Vi såg "The notebook", har velat se den jättelänge så det var kul att äntligen få göra det! Den var jättebra och jag lipade som en tok på slutet, man är ju för sentimental.. Men grymt bra var den, sevärd!
Söndag bjöd på fotbollsmatch, sista hemmamatchen för säsongen, och även sista matchen överhuvudtaget för mig och Karin, eftersom vi inte kan vara med till helgen.
Det kändes att det var över en månad sedan jag rört en boll sist, bollkontakten var inte riktigt som den skulle. Tillslut blev det seger med 6-0 och en helt godkänd insats av mig själv. Vi dominerade hela matchen och sett till målchanser borde vi egentligen ha vunnit med minst det dubbla! Men vinst blev det iaf, och ett riktigt skönt sätt att avsluta säsongen på! Så tack så jättemycket brudar för den här säsongen, det har varit kanonkul att spela fotboll igen och att få göra det med er!
Sen igårkväll var vi tillbaka här i Övik igen. 

Idag började vi 8.20, trodde vi. Men det visade sig att våran lärare som vi har ända fram till lunch på måndagar var sjuk, så vi hade ingen lektion förrän efter lunch, vilken då börjar 12.30. Inte dålig sovmorgon man hade fått om man vetat det, men det gjorde man juu inte! Inte dåligt less man blev.... menmen, inte mycket att göra åt.
Fördrev iaf tiden till lunch med diverse göromål, sen blev det ledarskap och sen slutade vi.
Det var då tänkt att vi skulle springa cooper, men Robert lät oss slippa eftersom vi redan sprungit en gång och dessutom ska springa en till gång med laget om någon vecka. Så istället blev det till att slutgöra dom övriga testerna. Dock hade jag bara beep kvar, så det blev rätt chill. Eller chill och chill, beep är ju långtifrån chill men ja.. Sprang iaf 11.4, så är riktigt nöjd! Känns också bra att ha alla tester gjorda för den här gången, bara en testomgång kvar på gymnasiet nu, galet!

Efter detta har jag inte gjort mycket nytta, eftersom vi var träningslediga ikväll. Har sett ett avsnitt BH (kärlek!) gjort en fas C, suttit vid datorn och mest bara tagit det lugnt. Skönt och behövligt med sådana kvällar också! Nu ska jag faktiskt lägga mig och läsa en stund och sen sova riktigt tidigt! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0