i wish i could die, lying in your arms

Känner mig fortfarande sådär halvrisig, har lite ont i halsen och huvudet, men benen känns pigga, så har hunnit med att träna 2 pass, ska fara på det tredje om en liten stund.

Idag på skolan var det valdebatt i aulan. Tror seriöst det var nästan fullsatt, trodde inte att det skulle vara så stor intresse bland eleverna, men det var det iaf. Och intressant var det också! Det var då inbjudna personer, en från varje parti och två av skolans lärare ställde frågor åt en person i taget, och sen fick de andra kommentera också. Sen kom det emellanåt in sms-frågor från eleverna i publiken också. Som sagt, jag tycker att det var väldigt intressant och lärorikt. Speciellt eftersom jag inte är så insatt sedan förut, så kändes det bra och jag fick en ganska tydlig bild av vad de olika partierna tycker i olika frågor. Så mycket vet jag då iaf, jag är inte höger, inte överhuvudtaget! Dom har så konstiga värderingar och sådär, sen att tjejen från moderaterna var typ asforcerad, hysterisk och allmänt halvknäpp var väl inte direkt till deras fördel! Dock är jag inte riktigt säker på vilket parti jag skulle röstat på, om jag varit 18 när valet genomförs. Men både miljöpartiet, vänstern och sossarna har vettiga åsikter, även feministiskt initiativ, även om dom inte var med på debatten idag. Det viktigaste är iaf, enligt mig, att det blir en rödgrön regering.

Nogpratat om politiken, dagen i övrigt har väl inte innehållit något direkt intressant och värt att berätta, så jag tror jag avrundar här istället och drar iväg på träning!

Kommentarer
Postat av: Sveea

Haha, alla i norrland är röda :(

2010-09-15 @ 22:54:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0