yeeey

Och årets vinnare av SpILikanen (också kallad SpILkampen) är... SPIL3!! WIhoo! Viktigt! Efter två år med sistaplaceringar var det helt enkelt dags för en seger!
Dock var det inte direkt stark trupp vi ställde upp med. 12 tappra kämpar, 5 killar och 7 tjejer, slogs mot tvåorna och ettorna och tillslut stod vi där som vinnare.
En kort info om hur tävlingarna går till. Det handlar då om friidrott, och det är Sp1a, SpIL2 och SpIL3 som tävlar. Grenarna är höjdhopp, längdhopp, 100m, kula, spjut, 800m och stafett; 4x100m. Under själva tävlingarna tävlar killarna för sig och tjejerna för sig, men sedan slås resultaten ihop klassvis. I varje gren tävlar då 2 tjejer från varje klass, och samma för killarna, förutom i stafetten där det är 4st från varje klass då. 
På grund av vårat ringa antal klassmedlemmar blev alltså varje person tvugna att ställa upp i flera grenar. Själv tävlade jag i höjdhopp, 800m samt sprang startsträckan i stafetten. Tilläggas bör att jag suger i speciellt höjdhopp. I vilket fall så lyckades jag ändå ta hem en tredjeplats i just höjdhoppet, där jag klarade höjden 1.20 innan det blev för högt. Är ändå nöjd med det, även fast det låter fjantigt lågt! I 800m blev det seger för min del, trots att jag höll på att förlora spurten. Är verkligen ingen spurtare. Och i stafetten blev det en överlägsen seger för SpIL3-tjejerna, grymt!
Sammantaget så tycker jag att vi gjorde en grym insats, och var väl värda segern av SpILikanen 2010!

Ikväll, eller snarare om ca en halvtimme tänkte vi cykla ner på arenan och kika på j-20s match mot Timrå, alltid roligt att se hockey =)
Annars så är det ju fredag imorgon, vilket också innebär hemfärd till käraste Åsele! :)


Kommentarer
Postat av: carrooo

Tjohoo, finns några bilder på er i bloggen i fall du vill se!

2010-09-02 @ 21:20:36
URL: http://ingenjavlafantasi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0