you are a waterfall, washing over me

Veckans längsta dag har gått otroligt fort hittills.
Hockeygym imorse, sen skola 10-14, fys på arenan, hem och käka och nu är det plugg som gäller innan det bär av till Kempis för dagens sista pass!

Skolan har inte direkt mjukstartat såhär efter jul skulle jag vilja påstå. Redovisning i samhällskunskap - hälsa, ideal & livsstil på fredag som inte är klar ännu, sen är det en bokredovisning på engelskan som ska vara inne innan den här månaden är slut, och den är inte påbörjad än och sen vankas det nationella tal i svenska tal snart, sen lär väl de övriga ämnena komma igång snart.. Menmen, bara att kämpa på!

Har som smått börjat kika lite på att vara au pair i USA, låter så otroligt roligt och spännande! Känner verkligen för att göra något helt nytt i mitt liv, bara totalt byta spår och göra något annorlunda. Har alltid velat fara ut och se världen och jag tror att au pair skulle vara en bra erfarenhet också!
Men samtidigt så är det ju hockeyn också, spela ett år till? Tre år till? 5 år? 10 år? Det är så himla svårt, speciellt då jag inte vet vad jag vill..
Aja, än är det ju ett halvår kvar av skolan, men det tål ju att tänkas på iaf...

"Man kan analysera det förflutna, men man måste utforma framtiden. Det är det som är skillnaden mellan att genomlida framtiden och att avnjuta den."
Ett väldigt klokt citat..


Just gått ut nian..
Snart tre år sedan..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0