tear up and start again

Utbildningsmässan var som jag hoppats både intressant och även inspirationsgivande. Känns nog ändå som att jag ska hitta något i slutändan som jag kommer trivas med och tycka om att arbeta med. Problemet är bara att det finns så otroligt många intressanta inriktningar att välja bland, hur ska man kunna välja bara en?! 
Kommer ju, som jag sagt tidigare, inte läsa vidare direkt till hösten. Vill få lite distans och perspektiv på saker, och även ny studiemotivation! Men annars så är det nog faktiskt mest juristprogrammet, advokat, som lockar just nu. Känns som att det skulle vara ett otroligt intressant och roligt arbete! Men även någon inriktning inom ekonomi är intressant, till exempel civilekonom. Men sen har jag fortfarande inte riktigt kommit ifrån att polisyrket verkar spännande och detsamma gäller journalist... Sjukgymnast låter inte heller helt fel...
 
Ja, som sagt, jag är långtifrån säker på min sak och därför är det nog bra med ett eller ett par års uppehåll för att fundera ut vad jag verkligen vill.
Är därför också fortfarande väldigt sugen på att sticka iväg som aupair i USA ett år. Det lockar lika mycket varje gång man pratar om det, skulle vara en otroligt rolig erfarenhet och upplevelse! 

Lyssnade på en föreläsning idag av en man som hette Ingmar Andersson, faktiskt riktigt bra. Han pratade om framtidsfobi, och jag skulle nog kunna erkänna att jag lider av sådan. Fobi över att behöva bestämma sin framtid, bestämma vad man ska göra resten av livet. Tror därför att jag fortsätter som tidigare, dvs skjuter på det till.. framtiden...


(weheartit)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0