come on baby, let it snow

Igår när jag var på träningen fick jag värsta, jag vet inte riktigt hur jag ska förklara, men jag kände liksom hur hela kroppen bara helt plötsligt fick värsta längtan efter vinter. Längtan efter vakna på morgonen och se hur det är alldeles vitt ute. Längtan efter att se på termometern att det är massa minusgrader ute, känna chocken när man går ut och kylan slår emot en. Längtan efter att få ta på sig långkalsonger och tjocksockar, tjocka halsdukar och vantar. Mysa in sig i tjocka tröjor och byxor. Kura ihop sig under filtar och tända massa ljus när det är alldeles mörkt ute. Åh, jag längtar verkligen till allt som har med vintern att göra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0