2011, en återblick

Tänkte följa trenden just nu. Att sammanfatta det gångna året vill säga. Några dagar sent kanske, men går ju inte att göra så mycket åt nu.

2011 var, när jag tänker efter, ett väldigt händelserikt år, på många sätt. Det var ett år som egentligen innehöll det mesta.
Det började med ett par sista månader på en tredje och sista säsong med det röda laget. En säsong som det var tänkt att vi skulle gå hela vägen, men som slutade i ett plattfall.
Våren fortsatte med dom sista månaderna av mitt tredje och sista år på gymnasiet. Ett par månader som stundvis var riktigt kämpiga, jobbiga och slitsamma. Men när man fick lön för mödan, så kunde gymnasietiden avslutas med ett par underbara veckor tillsammans världens bästa spil3. Beslut togs också att lämna Övik på obestämd tid och att flyttlasset efter sommaren istället skulle gå upp till Norrbotten och Piteå för att, efter många funderingar, fortsätta med hockeyn ännu en säsong till, nu med klubbadress Piteå/Munksund.
Första sommaren i mitt liv som inte var ett sommarlov kom. Den började bra, med två halsflussar, två penicillinkurer och sängliggandes i runt 4-5veckor. Var inte i mitt livs form då, om vi säger så. Men sen blev den riktigt bra. Jobbade på hemtjänsten hela sommaren, spelade fotboll med världens bästa lag, som sedan också tog hem seriesegern!!, umgicks med världens bästa vänner och hann också med lite kalasande. Men framförallt, jag träffade världens underbaraste och finaste kille. Jag var körd direkt. Blev kär, som en skolflicka. Det var tur att han också visade sig bli min. Lycka. Kärlek. Glädje. Massa av allt.
Hösten kom och därmed var det dags att packa ihop och flytta. Vilket såklart blev betydligt jobbigare än jag tänkt, då min kärlek fanns kvar i Åsele. Men det skulle gå det med, jag hade ju faktiskt världens bästa syster med mig. Efter en månad som arbetslösa här uppe fick vi tillslut jobb som telefonförsäljare på Telemäklarna, en halvtid som passar perfekt ihop med hockey och träning. De två kommande månaderna blev riktigt bra, med jobb och träning på veckorna och matcher på helgerna. Inte så många hemfärder, men med besök ibland på helgerna så gick det bra.
Sen kom bakslaget. Huvudvärken. Som inte ville släppa. Och dom två sista månaderna på året blev väl inte riktigt som jag tänkt mig. Spenderade rätt mycket tid hemma i Åsele, sjukskriven och i princip sängliggandes. Ingen träning, inget jobb. Ingenting. Förutom en massa läkarbesök. Men inga svar.
Dom två sista veckorna blev dock lite bättre och jag fick avsluta året med en fin jul med min kära familj, en fantastiskt rolig juldag med massa fina vänner, en roadtrip till IKEA tillsammans med min fina pojke och slutligen en väldigt bra nyårsafton med dom bästa vännerna.

Ja, att sammanfatta ett helt år var väl inte det lättaste. Kanske har jag glömt något viktigt, kanske är allt det här totalt ointressant för er som läser, om det nu är någon som läser. Mest tror jag att jag gör det här för mig själv. Det är faktiskt ganska skönt att summera och tänka igenom året som gått. Göra bokslut liksom. Så härmed säger jag väl tack och adjö 2011, välkommen in 2012!

Kommentarer
Postat av: måste bara säga, spontant bara, att så himla bra du skriver!!! Kram

2012-01-17 @ 21:52:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0