what do you want from me? want do i want from you?

Torsdag. Vet ju att ordspråket egentligen lyder "sol ute, sol inne, sol i hjärta, sol i sinne" idag är det snarare, "mulet och grått ute, mulet och grått i sinne". Rimmar inte så bra i ord, men väl i mitt humör. Gick skit på jobbet idag. Säljrekord, i botten alltså. Usch, ruggigt tungt. Ville ba gå å he mig nån annanstans, men det gjorde jag ju inte.
Åkte hem och såg på Uppdrag Granskning från igår. Dom gjorde reportage om borttagandet av ambulansen i Åsele. Och det gjorde ju inte direkt att man blev på bättre humör. Dom är ju fan totalt dum i huvudet, politikerna. Visst, man måste spara pengar. Men dom kan ju inte ha tänkt igenom det här?! Dom har ju inga svar heller! Och hur kan han stå och säga att akutbilen kommer göra att det blir en förbättring jämfört med en ambulans? Man bli ju så förbannad så man vill ba slå han med nåt hårt i skallen. Skulle va kul om dom råkade ut för något och fick se hur det fungerade med den fantastiska akutbilen. Då kanske dom fattar vad det är dom håller på med.

Så, nu fick jag ur mig lite aggressioner också. Usch. Det bara kokar i mig när jag tänker på det. Förbannad är en underdrift.

Gårdagskvällen blev dock trevlig, som vanligt. Lyckades helt okej med maten, och sällskapet var ju såklart så bra som det kunde bli!
Ikväll väntas träning igen, som vanligt. Känns skönt att få träna. Tänka på något annat. Få ur sig lite aggressioner och ilska.

Imorgon är det fredag. Och fredag innebär två saker. Först och främst, helg! Och sen, det viktigaste av allt, att mitt hjärta kommer upp till mig. Åh, som jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0