No way back

19år och 51veckor. Så gammal blir jag idag. Det är alltså exakt en vecka tills jag fyller 20. En vecka tills jag lämnar tonåren för gott. För tidigt för åldersnoja? Kanske. Men på något sätt så får jag lite ändå. 20 är ju tydligen den åldern som är viktigast att fylla. Och visst, klart det ska bli skönt att komma in på krogen när dom har 20årsgräns och att kunna handla själv på systemet. Men det är väl nästan allt. Det är som skönt att vara 19. Man är som fortfarande liten. När man fyller 20 blir det liksom rakt in i vuxenlivet på riktigt. Ingen återvändo. Men det är väl bara att acceptera. Gilla läget. Jag är inte liten längre. Eller jo. I en vecka till är jag liten. En vecka till som 19.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0