hörde jag en skål min kära vän?

6september. Höst. Så skulle jag nog bäst beskriva den här dagen. Blåser rejält, egentligen inte så kallt men ändå ruggigt liksom. Men å andra sidan är det ju ganska mysigt. Att ta på sig varmare kläder, vantar, mössa, halsduk. Ja, vi får se det så. Mysigt.
 
Helgen som var, var både helt underbar och samtidigt inte så väldigt rolig. Det underbara bestod såklart av att min kärlek var här och förgyllde mina dagar. Det som var sämre var att förkylningen inte blev bättre, utan istället kunde jag bara närvara vid några få tester och det blev ingen isträning på hela helgen. Så det sög ju, rent ut sagt. Menmen, nu börjar jag vara pigg igen, eller tränade igen i tisdags så nu är jag typ fit for fight igen. Och eftersom det är Ullas Cup i helgen, så var det ju betydligt viktigare att vara frisk nu än helgen som var. Så något positivt iaf!
Dagarna den här veckan har väl inte innehålligt några speciellt superspännande aktiviteter direkt. Var på en arbetsintervju i måndags, som jag får svar på nästa vecka. Såg "a walk to remember" med sis i måndags och tömde mina tårkanaler, typ. Trots att jag sett filmen ett antal gånger tidigare redan. Tvättat lite. Diskat. Lagat mat. Handlat. Nivet, alla dom här roliga och otroligt intressanta vardagssysslorna. Såg film med Emme igår. En rätt ful film, men alltid mysigt att hänga! Ja, det var väl ungefär den här intressanta veckan.
 
Imorgon åker vi iallafall söderut. Destination Övik. Ullas Cup, fredag-söndag. Matcher. Roligt, Spännande. Nervöst. Men mest bara jävligt kul. På ren svenska. Dessutom kommer papi och mitt hjärta och är där hela helgen också. Så det kan ju inte bli så mycket bättre.
 
Nej, nu ska jag och min fina syster fika lite te och frukt och se Gossip Girl. Ikväll väntar träning som vanligt. Braabra!
 
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0