2012

Så var det då dags. Såhär elva dagar in på det nya året. Egentligen kanske det enligt normer är för sent för det. Men det skiter jag i. Så, jag ska då alltså försöka mig på en liten kort sammanfattning av det gågna året. Vi ser väl vad det blir helt enkelt.
 
2012, ett år som gick otroligt fort.
Avslutade första hockeysäsongen här uppe i Piteå, en säsong som också var tänkt som en avslutande säsong i min hockeykarriär, men som ni vet så blev det inte riktigt som planerat. I vilket fall, säsongen avslutades med ett slutspel där vi mot alla förväntningar gick till semifinal. Och därmed också fick uppleva den häftigaste matchen i karriären, semifinal 1 mot Brynäs hemma inför 1700personer på läktaren. Nytt publikrekord i Riksserien och en helt fantastisk stämning i hallen. Magiskt.
En väldigt svängig säsong för egen del tog sedan slut och allt som allt så måste jag sammanfatta den som väldigt lärorik med ett mycket bra slut.
Den följande våren innebar en hemflytt och därmed också att jag blev sambo med min fina pojkvän. Fotbollssäsongen, där vi föregående sommar klivit upp i division tre, började och även avslutades. Deppigt till en början, men ganska snabbt insåg man ändå att det var det bästa beslutet.
Istället blev det en utlandsresa tillsammans med syster och mor. En helt fantastiskt underbar vecka i Turkiet. Längtar redan till nästa gång man får ta flyget över landsgränsen.
Jag gjorde även en dramatisk förändring (väldigt världsomvälvande givetvis). Jag pratar alltså om att jag blev blond. Från nästan svart, bestämde jag att det var dags. Fast det är klart, det var inte utan jobb och till en början var jag dessutom väldigt röd/orangeaktig i håret också. Men det var en rolig förändring iaf!
Våren och framförallt sommaren innebar mycket jobb, framförallt på hemtjänsten. Eftersom jag inte heller helt kunde bestämma mig för om hockeykarriären var slut eller inte, så körde jag på med barmarksträning.
Sommaren innehöll såklart även annat, umgänge med nära och kära, Åsele Marknad, PDOL och ett par dagar uppe i fjället med mycket fiske tillsammans med André är väl det jag framförallt kommer ihåg.
Innan sommaren mötte sitt slut var jag då också tvungen att ta ett beslut. Hockey eller inte. Piteå eller inte. Ett par veckor på prov och sedan hade jag bestämt mig, det blev hockey och Piteå ett år till. Efter den första månaden här som arbetslös och hockeyspelande hemmafru till min kära syster, så fick även jag ett jobb, på Telefonbanken Swedbank. Ett jobb som jag dessutom trivts väldigt bra med.
Hösten i övrigt var lite upp och ner. Jag åkte på en skada i foten/hälen som gjorde att jag fick spendera två veckor på kryckor och sedan rehaba ett bra tag. En skada som fortfarande inte är riktigt bra, om än på rätt väg. Hockeymässigt var det också väldigt upp och ner, vinster och förluster, bra spel och dåligt.
I mitten av december bar det av hemåt Åsele för 2,5vecka på hemmaplan.Just innan julledigheten fick jag även ett erbjudande på mitt jobb, om ett tre månaders långt vikariat på heltid. Efter lite fundering så valde jag att tacka ja. Veckorna på hemmaplan erbjöd underbara dagar där jag bara njöt av ledigheten, njöt av att få umgås med nära och kära och såklart även njöt av julen och allt som hör där till.
2012 avslutades och 2013 skålades in i Vilhelmina tillsammans med min kärlek och hans vänner (även mina nya bekantskaper!)
 
2012, ännu ett år som läggs till historien. Ett år där mycket hänt och där dagarna gått otroligt fort. Jag har blivit äldre (glömde skriva, jag fyllde ju nämligen de åtrovärda 20 i november!!) och klokare (förhoppningsvis?). Ett år av upp och nedgångar och många lärdomar. Men nu känner jag ändå att jag är redo för ett nytt år, som förhoppningsvis kommer innehålla mycket glädje och kärlek och många spännande händelser. Fast det är klart, det beror ju på oss. Det är ett oskrivet blad, redo att skrivas. Så det är bara att fatta pennan! Välkommen 2013!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0