just because it burns doesn't mean you're gonna die

Sitter på jobbet just nu. Började för fem minuter sedan. Men eftersom telefonslussarna inte öppnar förrän 07.00 så tänkte jag slänga iväg ett litet inlägg. Det är nästan två veckor sedan jag senast skrev och sedan dess har mycket hunnit hända. Jag känner iallafall att jag verkligen har tagit till vara på sista tiden här uppe, och det är jag verkligen glad över. För idag är ju nämligen sista dagen. Sista arbetsdagen. Sista riktiga dagen här uppe. Sista dagen som Pitebo. Efter jag slutar idag (jobbar till 11.45) åker jag och Karin direkt hem mot Åsele.

De senaste två veckorna har varit kanonbra. En helg spenderades här uppe tillsammans med bästa brudarna. Det blev både en myskväll med film och diverse godsaker och en festkväll. Förövrigt en mycketmycket rolig kväll där vi dansade så fötterna värkte och svetten rann. Underbart. Kommer sakna alla dessa fina tjejer.
Den andra helgen, den som nyss var, åkte vi hem till Åsele tillsammans med Emme för Vintermarknad. Även det en mycket rolig helg. God mat, god dryck, skoter och underbara vänner. En mycket lyckad helg!
 
Veckorna här emellan helgerna har inneburit ett avslut av hockeyn, de sista träningarna. Och nu har det börjat sjunka in. Att det faktiskt är slut. Det känns, trots allt, ändå okej.
Jag har också hunnit jobba som vanligt, en hel del. Och faktiskt njutit av dom sista dagarna tillsammans med mina underbara arbetskamrater. Dom kommer jag också att sakna, en hel del.
Utöver det har det blivit några myskvällar med finaste bruttorna här uppe. Dom kommer jag verkligen att sakna!
 
Nej, nu blir jag ju nästan sentimental. Huvva. Kommer bli jobbigt med alla avsked idag, men det går nog bra.
 
Nu öppnar telefonerna alldelesalldeles strax, bäst jag avslutar och jobbar dom sista timmarna nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0