måndag och lite om helgen

Måndag. En dag mindre kvar till helg. Lite så det känns just nu. Försöka se framåt och ta en dag i taget. Fyra skoldagar kvar den här veckan och så tre nästa vecka, sen är det påskledighet, fem hela dagar. Ska bli fantastiskt skönt! Om allt går som planerat ska vi dessutom ligga i fas med allt skolarbete så att dom fem dagarna bara blir ren och skär vila och njutning! 

Lite snabbt om helgen. Skrev ju ett kort inlägg där i fredags om att jag hade klantat mig. Det var nämligen så, att allt var i ordning inför lördagen och högskoleprovet. Den enda lilla detaljen var att plocka fram leg och stoppa ner det, eftersom det är ett krav. Så när vi sett hockeyn klart så skulle jag bara göra det och sen sova. Öppnade börsen och där var det tomt. Hade alltså glömt legget i Åsele, hos André. Där hade jag också passet. Och André, han var i fjället. Verkligen kanon. Dock löste sig allt på bästa sätt, André fixade så dom kom och öppnade med huvudnyckel, mamma mötte upp och hämtade legget. Hugo tog sedan vid och körde mot Umeå samtidigt som jag satte mig i bilen mot Åsele. (Efter att ha svurit i mängder och dessutom varit tvungen att tanka då det var sopslut på soppa i bilen...) allt detta var alltså kring 22 på fredagkväll. Så vi möttes halvvägs och jag fick mitt leg och så körde vi tillbaka igen. Hemma strax efter 12 och fick äntligen sova. Såhär i efterhand kan jag nästan skratta åt det, framförallt eftersom allt löste sig på bästa sätt. Men just då hade jag seriöst kunnat skjuta mig själv. Men som tur är så har man ju världens bästa familj som fixar ❤️ 

Lördag och högskoleprov. Gick bra från början och sämre mot slutet. Dröjer fyra veckor innan det exakta resultatet kommer, men jag kommer hamna på ungefär samma som sist. Vilket jag egentligen skulle vara jättenöjd över, men jag hade hoppats på att kunna göra bättre..

Fick iaf avsluta lördagen tillsammans med Carro och Svea i Carros nya superfräscha lägga (avis-japp!!) med god mat, efterrätt och mys framför tvn i hennes wonderfulla säng (avis där med-japp!) Dom följde mig dessutom hem sen (mörkrädd som jag är) och det var guld värt❤️ 

Gårdagen bjöd på lite träning, en "chinsworkshop" som var både kul och lärorik och efter det var det fikadags (skönt att ha tränat innan!) hos hampus. Han bjöd på en magisk kladdkaka och jag åt mig illamående.. Kvällen fortsatte sedan där, bananpannkakor till middag och Mästarnas Mästare på tv innan vi for hem och gjorde kväll.
En riktigt bra söndag! 

Idag var det tillbaka till skolan, heldag där och sen ett magpass på gymmet. Middag och så mer plugg innan vi faktiskt avslutade med fika framför en halvtimmes OTH. Nu ligger jag i sängen och inväntar bara samtal från André innan jag ska göra min kropp till viljes och soooova. 


Fredagsmiddag och fredagshockey 

Dagens middag- varm macka och en chilikorv. Kanske inte det mest näringsriktiga, men fasen så gott!! 
Och så dagens kvällsfika! 

Har inte tagit så mycket bilder här på slutet, händer inte så mycket spännande saker. Men ska försöka fota lite ändå, bara för att göra inläggen lite roligare iaf :) 

Godnatt! 

Kommentarer
Postat av: Therese

När jag läste blev jag tvungen att gå in på Amandas instagram för jag tyckte mig sett en chinsworkshops-bild, och där var ni ju! Kändisarna 😉😉😘😘😘 Puss på dig!

Svar: Hahah söt du är stumpis😉😉😘😘puss!!❤️
Clara Markeby

2014-04-08 @ 13:31:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0