två veckor på hemmaplan

Hela två veckor blev det alltså på hemmaplan under julen, och oj så härligt. Man blir bortskämd av att få vara med nära och kära hela tiden, men samtidigt samlar man också på sig massor med energi som gör att vardagen senare känns lite lättare! 

Julafton blev lite annorlunda i år. Började med att Andrés familj kom mitt på dagen, så det blev fika, julklappar, mys, surr och skratt med dem ett par timmar. Blev inte så mycket tittande på Kalle Anka dock, det stod mest på i bakgrunden. 
Vi fortsatte sedan ner till pappa och hela min familj. Där det blev middag, julklappar och ännu mer mys, surr och skratt. Kvällen avslutades sedan med sällskapsspel, så roligt! 
Fick verkligen en toppen julafton på alla sätt, kunde inte önskat mig att det skulle varit på något annat sätt!

Juldagen bjöd som vanligt på hockey, alltid lika roligt! Efter det blev det middag och party med brudarna och utgång på wärsan som vanligt! Riktigt roligt!! Dock blev jag trött rätt tidigt så jag sällskapade hem med min syster redan vid ettiden. 

De kommande dagarna spenderades bara hemma i Åsele, träning i gymmet och på is blandat med mys, god mat, fika och besök hos farmor. 
På måndagmorgonen, dan innan nyårsafton, packade jag och andré bilen och körde norrut. Efter ett lunchstopp hos svärmor i Vilhelmina åkte vi sedan upp till andrés stuga. Där spenderade vi följande dagar, myste massa, tog långa sovmorgnar och försökte vara ute under dagens ljusa timmar. Vi såg även såklart på hockey, JVM- roligaste hockeyn! Nyårsafton kom pappa på besök och vi åt trerättersmiddag och invigde bastun några timmar. Så mysigt och skönt att bara ta det lugnt över nyår! 
Så på fredagseftermiddagen packade vi ihop och åkte hem. Middagsstopp hos svärmor som bjöd på palt- MUMS!!! Och sen hem för hockeyträning. Helgen bjöd på det vanliga, träning, mat, mys osv. Tog vara på sista dagarna hemma helt enkelt. 
Så måndag så bar det alltså iväg till Umeå och vardagen igen. 

Tack alla underbara människor jag har i mitt liv och som förgyllt och gjort dessa två veckor så himla bra! Puss på er!

Har dock mest tagit bilder med kameran, vilka är inlagda på externa hårddisken. Vilket innebär att jag måste starta datorn och skriva där osv. Så jag bjuder på några få bilder jag har på telefonen! 
















❤️❤️❤️❤️❤️

Kommentarer
Postat av: K

❤️❤️❤️

Svar: ❤️❤️
Clara Markeby

2014-01-09 @ 07:34:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0