en måndag i vardagens tecken

Kvällen är kommen och dagen är till ända. Har som vanligt krupit ner under filt och täcke tillsammans med vetekudden. Även om våren närmar sig utomhus och man kan klä av sig ett lager eller två (första dagen sen i höstas jag varken hade långkallingar eller täckbyxor!!) är det lika kallt här inne hos oss. Ständigt frusen! 
Men som sagt, våren är på intåg och det känns bra måste jag säga! En riktigt värdelös vinter har det varit, så nu kan lika gärna våren komma. Solen har nu berikat oss med sin närvaro ett par dagar och det är helt underbart! Så mycket lättare att kliva upp på morgonen, roligare att gå ut osv. Me like! 

Dagen då. Duggan imorse gick bra, skönt. Sen blev det ett pass på gymmet, första riktiga passet efter ett par veckor med bara massa hockey. Ben/bröst/biceps blev det. Min ljumske är fortfarande inte i ordning, men jag körde ändå nästan alla benövningar, dock med lättare vikt. Känner redan hur träningsvärken kommer smygandes! 
Tvättat ett par maskiner, veckohandlat på Maxi. Sådanahär vardagssysslor som nästan lyst med sin frånvaro dom senaste veckorna. Dusch, mat, lite plugg och soffhäng beskriver väl resten av dagen. 
Slängde även ihop nyttiga chokladbollar till kvällsfika. Kollade runt på lite olika recept och mixade sedan ihop en egen variant. Blev supergoda verkligen!! 

Ska absolut göras fler gånger! 

Nu ska jag sussa. Längtar tills torsdag då jag äntligen får träffa min kärlek. Låt dom här dagarna gå fort!! 

Godnatt! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0