recept daim, låg energi och finsittning

Går just nu runt på lite sparkapital. Känner mig otroligt energilös emellanåt. Jullovet som hägrar i slutet av veckan kunde verkligen inte komma lägligare. Nu är det spurten kvar och det ska jag klara av. 

I torsdags tror jag även att kroppen sa ifrån. Däckade i 39graders feber efter att vi tentatpluggat klart och var rädd att hela helgen skulle fara åt fanders. Men otroligt nog så vaknade jag piggare på fredagen och klarade av att skriva tentan, och efter en fredagkväll i soffan så var jag på riktigt back on track på lördag, både för träning och finsittning. Och oj vilken härlig kväll vi fick! God mat, trevlig tillställning och fantastiskt fina och bra vänner. Topnotch helt enkelt! 👌
Söndagen bjöd sen på säsongspremiär för min del då vi bussade ner till Ö-vik och mötte Modo. Slutade dessvärre med förlust efter straffar, men kul var det! Så härligt att vara tillbaka igen 😁👏 

Och nu är det då tentavecka igen. Sista tentan ska klaras av, sen får jag åka hem till älskade Åsele 💕

Finaste tjejerna från klassen 💕






Kul också med riktigt bra bilder från en riktig fotograf ☺️👍

Just det, har fått frågan om receptet på daimen som jag gjorde för några veckor sen, här är det: 

Mammas daim

•0.75hg smör
•0.75dl vetemjöl
•0.75dl sirap
•1.5dl strösocker 
•drygt 0.5dl kakao
•ca 100g ljus blockchoklad 

Rör ihop alla ingredienser, förutom blockchokladen, och koka upp. Koka ca 5-10min, gör "kultestet" för att se om kolan är lagom. Bred sedan ut på en bakplåtspappersklädd plåt. Låt svalna något. Smält blockchokladen och bred ut ovanpå kolan. Skär i lagom stora bitar när den svalnat något. Paketera i valfritt format då den stelnat helt (vi brukar klä in varje bit i aluminiumfolie, blir som små fina paket). 
Klart! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0