2014, året som kommit och gått

2014, året som numera nått sitt slut. Ett år av upp och nedgångar. Mycket har hänt, och mycket har förändrats. 
 
Årets första del innehöll mycket hockey och en hel del skola. Började med att inleda Allettan med Björklöven för att sedan byta till mitt kära Munksund/Piteå för att få spela ännu ett SM-slutspel. Slutade snöpligt i semifinal men var en härlig tid ändå. Efter att hockeysäsongen tagit slut fortsatte våren med ännu mer skola. Avslutade i juni basåret med alla godkända kurser. Våren innehöll i övrigt mycket kvalitetstid tillsammans med bästa syster, spenderade även många helger på hemmaplan. Många promenader, gofika, lite shopping och mycket mys. Över Valborg kom finaste tjejerna på besök i Umeå. Solen tittade fram mer och mer och en del pluggtid spenderades ute på gräsmattan. 
Sommaren blev speciell, på många vis. Både positiva och negativa sådana. 
Från den kallaste midsommaren sen flera hundra år, kom värmeböljan som stannade i princip hela sommaren. Helt underbart väder. Många härliga stunder med bästa tjejerna, med Wheels i Umeå och Åsele Marknad som favoriter. Även Pdol toppar listan. Grillade ofta och mycket. Kvällsbadade, åkte flotte, provade på att åka badring, hängde mycket ute på Stamsjön med sol och bad. Jobbade även hela sommaren på hemtjänsten som vanligt.
Jag blev singel och flyttade hem till pappa igen. Hade deppiga stunder, men de goda överväger. Tack vare världens finaste vänner och världens bästa familj tar man sig framåt. Fokuserar på de bra sakerna.   
Hösten kom och det blev klart att jag skulle spendera den på hemmaplan. Inledde en lååång sjukdomsperiod som tillslut kom att innefatta 4 kurer penicillin och många jobbiga dagar.
Bestämde mig för att inte spela någon hockey, men for på en träning och ångrade mig. Tränat med grabbarna, spelat en del matcher med Löven och en del med Åsele/Vilhelmina U16. En bra hockeyhöst!
Jobbat stadigt på hemtjänsten på ett 80% vikariat. Helt perfekt. En bra jobbhöst där jag även funnit en fantastiskt fin vän!
Greklandsresa tillsammans med mamma och Karin, maskeradkalas, Lycksele marknad, en tripp till Bodaborg, och såklart det fantastiska i att ha fått en brorson är höjdpunkter från hösten. Har även haft mycket andra bra stunder, mycket mys, mycket skratt, biobesök och diverse annat har förgyllt hösten!
Avslutade året med en mysig jul tillsammans med hela familjen och firade in det nya året tillsammans med fina vänner. 
 
Som sagt, ett år av upp och nedgångar. Har under vägen varit ledsen och glad, lycklig och olycklig. För det mesta kär i livet, men inte alltid. Jag har blivit sårad och även sårat människor i mitt liv som betyder mest. Inget går att ta tillbaka, göra ogjort. Det man kan göra är att lära sig. Förändra sig. Förlåta och gå vidare. 
Familjen och vännerna är den röda tråden som gett mig allt det fantastiska som året 2014 ändå innehållit. Det är dessa fantastiska människor som gör mitt liv så otroligt bra. Jag älskar er allihopa och är så glad över att få ha er i mitt liv. <3
 
Nu har jag klivit in i 2015. Nytt år och nya möjligheter. Ska inleda studentlivet på riktigt på vägen mot att bli tandläkare. Förhoppningsvis uppleva massor med nytt tillsammans med världens finaste vänner. Må bra. Vara lycklig. Ge och få kärlek och glädje. Välkommen 2015!
 
Bjuder på en del favoritbilder från året. Helt i oordning, men lika härliga ändå!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0