första advent

Tiden rusar iväg och idag har jag tänt första ljuset i adventsljusstaken! 

Igår hade jag en riktigt bra pysseldag, julbakade (saffranskaka, mjukpepparkaka och daim), strök gardiner och plockade fram julen, lyssnade på julmusik och såg gammal julkalender. 
Har koncentrerat mitt julpynt till vardagsrummet, men mysigt blev det iaf ☺️
Risgrynsgröt och tunnbrödmacka med leverpastej, riktig julkänsla på det! 

Vår hemmagjorda daim som vi alltid gör till jul, typ det godaste julgodiset jag vet 😍

Efter allt pyssel hemma åkte jag iväg och spelade fotboll, match i futsal med Flurkmark. Blev dessvärre förlust, men riktigt kul var det iaf! Avslutade sedan kvällen med världens bästa sis. Fikade massa nybakt julfika, drack glögg och såg Pelle Svanslös (julkalendern). Bästa ❤️



Massa mumsigheter 😋😍👌

Annars då, veckorna flyger som sagt iväg. Plugget är i full fart, två veckor till första tentan så nu lägger vi dessutom i en växel till. Har provat träna hockey ett par gånger, och som misstänkt var det såklart jättekul 🙈 så ni kommer nog hitta mig på planen framöver igen! 

Sen har jag också hunnit med en del mys med härliga käftisar. En myskväll ute i en stuga vid havet, biomys i fredags och senare idag väntar adventsfika. ☺️😊 

Förra helgen var en riktig körhelg, övning hela lördag och söndag vilket avslutades med en konsert. Allt tillsammans med gospelkungen Samuel Ljungblahd. En riktig toppenhelg, hade makalöst roligt!! 😃 

Nej, nu ska jag alldeles strax sticka iväg och träna fotboll! Sen väntar som sagt fikamys följt av pepparkakshusbak hos Elin och Linus ikväll. Potentiell toppenbra första advent känner jag! 

Hoppas ni får en mysig första advent också! ☺️

Kommentarer
Postat av: Anonym

Är daimen typ en seg variant av daim? minns att vi gjorde detta för många år sedan och den ser exakt likadan som din gör.

Kan man få recept? :)

Svar: Ja precis, det är den! :)
Absolut, lägger upp receptet i nästa inlägg :)
Clara Markeby

2015-12-10 @ 22:00:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0